יום רביעי, 14 במרץ 2012

בלוק

בלוק ובנייה ירוקה

בבנייה ירוקה מתבצעת הקפדה מקסימאלית בשמירה על איכות הסביבה. בניינים ובתים פרטיים שאינם מתוכננים ומוקמים על פי התקן הירוק, יוצרים פסולת רבה יותר ונזק לסביבה.

בנייה בבלוק שהוא אחד מתוצרי הבנייה הירוקה, מצמצמת את כמות הנזק הסביבתי. יותר ויותר בניינים נבנים באמצעות בלוק ידידותי לסביבה. ככל שהשימוש בבלוק מסוג זה גובר, כך גם מושקעים מאמצים בתכנון ושיפור שלו על מנת לייעל את שימושו למען הסביבה.

בלוק ושמירה על הסביבה

מעצם טבעו הבלוק מסייע לשמירה על הסביבה. בלוק כזה אמור להיות מיוצר מיסודו עם מינימום פגיעה בריאותית או נזק לטבע. על מנת להכין אותו ייעשה לרוב שימוש בחומרים טבעיים בלבד והימנעות משימוש בחומרים אשר פולטים רדיואקטיביות מסוכנת. כמו כן, לא נעשה נזק לסביבה על ידי בניית מחצבים או שינועו למרחקים.

אחד מן הבלוקים שמיוצרים ומזיקים הכי פחות לסביבה הוא לרוב בלוק לבן.  משקל החומר שלו הוא נמוך ולכן ישנו חיסכון רב גם בהרכבת הבלוק מחומרים כבדים כמו פלדה או בטון. כתוצאה מכך מתקנים שונים, ישתמשו בפחות אנרגיה על מנת לנייד את הבלוק ממקום למקום.

במידה ולדוג' מתבצע משלוח של בלוקים על ידי אוניות משא מאמריקה לאסיה לדוג', הדבר כרוך באנרגיה רבה, זיהום, בזבוז כספי ופגיעה בסביבה. בלוק ידידותי לסביבה הוא כזה שאפשר לחתוך בקלות יתרה, עם מינימום של בזבוז החומר ולכלוך איזור הבנייה. כמו כן, הוא גדול הרבה יותר ביחס לבלוקים מסוגים אחרים. מה ניתן לנצלו ביעילות רבה ומהירה יותר להקמת המבנה.

לבלוק ידידותי לסביבה יש תכונה של תרמיות. כתוצאה מכך, הוא שומר על חום המבנה ומונע בריחה שלו אל מחוצה לו. בכך מתבצע חיסכון משמעותי בחשמל על ידי הפחתת הצורך בשימוש באמצעים מלאכותיים לחימום כמו תנור ומזגן. כמו כן, הבלוק שומר בימי הקיץ על קרירות פנים המבנה ובאותה מידה חוסך את הצורך לקרר שעות ארוכות את הבית עם מזגן.

הבלוק עצמו ניחן בתכונות של עמידות לרטיבות ופטריות וכך גם נמנע נזק וצורך בתיקונים ושיפוצים למינם. בידוד אקוסטי מרבי הוא עוד אחד מיתרונות הבלוק הידידותי לסביבה.

הדבר מונע נזקי רעש וחשיפה ממושכת לרעש ממקומות שונים. כך ניתן לחיות בסביבה שקטה יותר, עם איכות חיים רבה וטובה יותר. מכאן נובע ששימוש בבלוק בבנייה ירוקה הוא דבר הכרחי ורצוי. כל התכונות שצוינו לעיל מהוות עילה לשימוש נרחב יותר שלו במבנים מתוכננים עתידיים.

בלוק ומחזור

יתרון נוסף של הבלוק בכל מה שנוגע לאיכות הסביבה הוא שגם אם אין יותר צורך בו ויש לפרקו, השיירים שלו אינם מזיקים לסביבה. ניתן כמובן להבעיר את השיירים למחזור ולשימוש מחודש.