יום חמישי, 21 בפברואר 2013

ידיות לדלתות

פעולות פשוטות עלולות להפוך למורכבות בהעדר פרט קטן שכמעט אין נותנים עליו את הדעת. דמיינו לעצמכם את העוגיות הממתינות לכם מעבר לדלתותיו של ארון הממתקים: רק להושיט יד ולקחת.

כעת, שוו בנפשכם את דלתות הארון המפרידות ביניכם לבין העוגיות כשהן נטולות ידיות לדלתות, ואת שלל נסיונות הפתיחה המאולתרים לפתיחתו...

יש מי שיכתיר את הרגע המתואר לעיל כאחד הרגעים העצובים והמתסכלים בחייו.

יד מושטת לידית
אביזרים המצויים בשימוש יום יומי הופכים להיות כה מובנים מאליהם, עד לרגע שבו הם חסרים. את המסר הזה היטיב לנסח השיר "מונית גדולה וצהובה": אינך יודע מה יש בידך עד שהוא נעלם". במקרה זה , כשידיות לדלתות כן מצויות בידך, הרי שפתיחת הארון היא פעולה כה אוטומאטית שאין אנו משקיעים בה כל מחשבה.
אבל האמת היא, שדווקא בפרטים הקטנים הללו יש להשקיע תכנון ותשומת לב מרובים.

כך למשל, לא פעם יש להתאים את הידיות לאופיים של דיירי הבית וצרכיהם, כמו במקרה בו הבית מאוכלס בילדים. או אז יש צורך להתאים אותן לידיים קטנות ולרמת ההתפתחות המוטורית. בנוסף, גם בבית בו מתגוררים אנשים בעלי מוגבלויות שונות או צרכים מיוחדים יש לתת את הדעת על נגישות גבוהה ועיצוב המותאם לצרכיהם.

ישנם חדרים שנהוג להתקין בהם מנעול, כשבאמירה גסה ניתן לומר שכמעט לכל הידיות אפשר להתאים מנעול, אך יש לשים לב לפרטים אלו לשם התנהלות תקינה.

כשדלת נפתחת
ידיות לדלתות הן עולם ומלואו, שכן הן מהוות חלק עיקרי בגימור של הדלת. ניתן למצוא סוגים רבים בעיצובים שונים, בציפויים ובגימורים מגוונים.
נוסף על כך, ידיות נחלקות לקטגוריות המסווגות על פי הצרכים שהן ממלאות: ידיות הזזה הן שונות בתכלית השינוי מידיות הרמה, וכך גם ידיות לפתיחת דלתות כניסה מאלו שנועדו לפתיחת חלונות.

רוב הדלתות בנויות ממשטחים חלקים, כך שהידיות מהוות מעין שבירה של הקו האחיד, ומשום כך העין נמשכת דווקא אליהן. עם זאת, על הידיות להוות המשך טבעי של הדלת ולא חלק שנכפה עליה. אופיין הדקורטיבי של ידיות לדתות בא לידי ביטוי באופנים רבים, החל מצורתן, צבען, דרך אופי הציפוי שלהן וכלה בטקסטורות שלהן. לידיות מצופות ניקל למשל, תהיה נוכחות שונה לגמרי מזו שתהיה לידיות בציפוי כרום.

את השימוש בידיות כאביזר עיצובי ניתן להזניק לשיא, כאשר באותו ארון עצמו מותקנות ידיות שונות זו מזו, למשל. באופן זה, תזכה כל אחת מדלתות הארון לאופי יחודי משלה והארון כולו יהפוך לאישיות בפני עצמה.

טוויסט עיצובי
כאשר אתם רוצים לגלות באמת עד כמה משפיעות ידיות לדלתות על העיצוב הכולל של החדר, נסו להעביר ארון ישן וכהה לחדר ילדים. עד מהרה תגלו כי הזקנה קפצה על חדר הילדים התוסס.

כעת, החליפו את ידיות הארון בידיות חדשות וצבעוניות, ותגלו שהרקע הכהה מבליט את הססגוניות והארון כולו משנה את פניו לבלי הכר.