יום רביעי, 15 ביוני 2016

השתלות שיניים מזווית אחרת

השתלות שיניים הן לא דבר שכל אחד יכול לעבור – בין אם בגלל סיבות כלכליות ובין אם בגלל סיבות בריאותיות. טיפולי השתלה יכולים לסייע לכל אחד להרגיש בטוח יותר בעצמו וטוב יותר.

בריאות השיניים שלנו היא נושא חשוב מאוד. כאשר אנחנו סובלים מבעיות שיניים אנחנו עלולים לחוש כאב וחוסר ביטחון. פעמים רבות אנשים שהשיניים שלהם לא טובות סובלים ממבוכה באירועים חברתיים עד כדי כך שהם חוששים לחייך או לצחוק ולאכול בחברת אנשים אחרים. לתחום של רפואת השיניים יש הרבה מאוד היבטים שונים כולל היבטים חברתיים, כלכליים והיבטים של שיפור איכות החיים שלנו. אחת הדרכים להתמודד עם עקירה של שיניים היא לעבור השתלת שיניים. השתלות שיניים הן אסתטיות יותר מפעולה של לבישת שיניים תותבות והמחיר של ההשתלה זול יותר גם ממחיר של בניית תבנית שיניים תותבות לפה.

מהם ההיבטים החברתיים של טיפולי שיניים?

לתחום של השתלות שיניים יש הרבה מאוד היבטים חברתיים. בדרך כלל אנשים שהם ממעמד סוציואקונומי גבוה סובלים פחות מבעיות בשיניים מאשר אנשים שהם ממעמד סוציואקונומי נמוך. אנשים שאין להם הרבה משאבים כלכליים נוטים להזניח את בריאות השיניים שלהם. יותר שכיח למצוא אנשים שהמצב הכלכלי שלהם טוב ועברו השתלת שיניים מאשר אנשים שסובלים מבעיות כלכליות ולא יטו להשקיע בטיפולי השיניים שלהם.

מהם ההיבטים הכלכליים של טיפולי שיניים?

לטיפולי שיניים יש היבטים כלכליים רבים. בארץ התחום של רפואת השיניים הוא תחום שהוא ברובו פרטי. רוב האנשים המבוגרים נוטים ללכת למרפאות שיניים פרטיות ורוב טיפולי השיניים לא נכללים במסגרת של ביטוחי בריאות ממשלתיים בקופות החולים. טיפולים של השתלות שיניים הם טיפולים פרטיים ולכן רוב האנשים נרתעים לפעמים מלעבור אותם – בגלל העלות הגבוה יחסית שלהם. רוב למעשה טיפולי השתלה של שיניים עדיפים בהרבה על פני טיפולים של התקנת שיניים תותבות בפה. טיפולי ההשתלה קלים יותר לביצוע ומשך הזמן שלהם הוא קצר יותר. שיניים תותבות הם שיניים פחות אסתטיות והשימוש בהם הוא לא כל כך נוח. שיניים תותבות יכולות לגרום לפצעי לחץ בשיניים ולבעיות של זיהומים ופעמים שונים.

איך טיפולי שיניים יכולים לשפר את איכות החיים שלכם?

טיפולי שיניים כמו טיפולי השתלות שיניים יכולים לשדרג מאוד את איכות החיים שלכם. לפני שעוברים את הטיפולים צריך לקחת בחשבון שהגוף יכול לדחות את השיניים המושתלות כמו שהוא דוחה איברים אחרים שמושתלים בו. תהליך ההשתלה של השיניים כולל ניתוח בהרדמה מקומית שאחריו צריך לקחת אנטיביוטיקה. לאחר התהליך ניתן ליהנות שוב פעם מפה מלא בשיניים. השן נטמעת בגוף והופכת לחלק ממנו. השיניים המושתלות יוכלו לסייע לכל אחד להתגבר על החרדה והמבוכה שלו מחיוכים במפגשים חברתיים או מהחשש שיראו שהשיניים שלו לא בריאות. השיניים החדשות יוכלו לחזק את הביטחון העצמי שלכם ולאפשר לכם לאכול מזונות שבעבר לא יכולתם לאכול בגלל המרקם הקשה שלהם.

האם טיפולי שיניים הם טיפולים נגישים לכל אחד?

למרבה הצער לא כל טיפולי השיניים נגישים לכל אחד. טיפולים של השתלות שיניים הם לא טיפולים שכל אחד יכול לעבור. אנשים שיש להם חניכיים דקות לא יכולים לעבור השתלה של שיניים כי השיניים המושתלות לא יקלטו בחניכיים שלהם. גם אנשים שיש להם בעיות בריאות שונות כמו למשל אנשים שמעשנים הרבה לא יכולים בהכרח לעבור השתלת שיניים. עישון הורס את השיניים ולכן זה זוהי שאלה לגיטימית האם כדאי למעשן להשקיע בהשתלה של שיניים – שיהרסו במוקדם או במאוחר בגלל העישון. באופן דומה גם אנשים שסובלים מבעיות חוזרות ונשנות זיהומים לא יכולים לעבור טיפולי השתלה של שיניים כי סביר מאוד להניח שהגוף שלהם ידחה את השיניים שיושתלו בו.