יום ראשון, 27 בנובמבר 2016

שיטות לבניית אתרים


אם לפני כ10 שנים היו אומרים את הביטוי "בניית אתרים", רוב האנשים תיארו בראשיהם אתר מפוקסל עם עיצוב שמזכיר משחק ישן של פקמן. כיום הדבר השתנה לחלוטין והאתרים נראים אחרת. מעבר לכך, כיום גם ללא ידע בקוד ניתן לבנות אתר לעסק אך יש במקרים מסויימים יש לכך חסרונות רבים.  במאמר זה נדבר על סוגים שונים של אתרים ושיטות שונות לבנייתם.

כיצד ניתן לבנות אתר?

בניית אתרים הוא תחום רחב מאוד וישנן צורות שונות שניתן לבנות באמצעותן אתר, לדוגמה:

-          מערכות CMS. מדובר על מערכות הכוללות סוג של "בסיס" שעליו ניתן להוסיף תוספים בהתאם לדרישות. על מנת להבין זאת בצורה טובה יותר, ניתן להשוות את זה לטלפונים חכמים. כאשר הנכם קונים מכשיר טלפון חדש מהחנות, הוא מגיע ללא אפליקציות (מעבר לאלה של היצרן) ועל מנת להתאים אותו לשימוש שלכם, עליכם להוריד את האפליקציות שתרצו מהחנות הוירטואלית באינטרנט. הדבר עובד בצורה דומה גם במערכות CMS.

-          בניית אתרים ללא ידע בקוד. תחום פופולרי מאוד שמתפתח בשנים האחרונות. מערכות גרירה שניתן לבנות בהן אתר ללא ידע בקוד. חשוב להבין כי מערכות אלה מוגבלות ולא ניתן לבנות בהם אתר שנראה 100% לפי הציפיות שלכם.

-          בניית אתר על ידי איש מקצוע. במידה ואינכם חזקים בתחום הטכני ואין ברצונכם לבנות את האתר באופן עצמאי, ניתן להיעזר באיש מקצוע שיכול לבנות לכם את האתר על פי בקשתכם. בניית אתרים מסוג זה נכתבת בקוד כגון PHP, JAVA, JAVA SCRIPT ועוד. כל אתר, בהתאם לדרישות שלו.

יתרונות וחסרונות של שיטות לבניית אתרים


שלושת השיטות שציינו למעלה, הן השיטות הנפוצות ביותר לבניית אתרים. בואו נדבר על יתרונות וחסרונות של כל אחת מהן.
-          מערכות CMS. השיטה מאוד נוחה, וזולה. באופן עקרוני, אינכם צריכים לשלם על דבר מלבד אחסון ודומיין. אם תחליטו לרכוש תוסף כזה או אחר, הדבר הוא על פי החלטתכם בלבד. עם זאת, אדם שאינו מבין בתחום כלל ואין לו זיקה טכנית, יתקשה מאוד עוד מהשלבים הראשונים של בניית האתר. למרות שחלק מחברות האחסון מתקינות את הבסיס של המערכת באופן עצמאי ללא תוספת תשלום, כל הניהול שלה ,הוא עדיין מאוד טכני. אז אם החלטתם לבחור באופציה זו, תהיו מוכנים לקרוא מאמרים בנושא ולצפות בסרטוני הדרכה שונים.

-          בניית אתרים ללא ידע בקוד. כפי שציינו קודם, מדובר על מערכות גרירה שניתן לבנות בהן אתר ללא ידע בקוד וזה הוא היתרון העיקרי של מערכות אלה. הנן בנויות בצורה מאוד אינטואיטיבית שניתן להבין מהר מאוד כיצד מתפעלים אותן. עם זאת, המערכת הינה סגורה ולא ניתן לבצע הרבה דברים במערכות אלה. מעבר להגבלות התוכנה, גם המחיר הוא גבוה יחסית ועליכם לשלם אותו מדי חודש/שנה (בהתאם לתוכנית שתבחרו). ברגע שתפסיקו את התשלום, האתר יעלם.

-          בניית אתרים בעזרת איש מקצוע. היתרון כאן הוא מאוד ברור, הנכם בונים תוכנית מפורטת של דרישות וציפיות מהאתר יחד עם המומחה וכל העבודה מתבצעת על ידי איש המקצוע. האתר יראה בדיוק לפי הדרישות שלכם, אך העלות שלו תהיה יותר יקרה מאשר של בניית אתר באמצעות מערכת CMS.

לסיכום

בימינו ניתן לבנות אתר לכל טעם ולכל תקציב. על מנת לבחור את השיטה המתאימה ביותר עבורכם, דאגו לקחת בחשבון את כל היתרונות והחסרונות של כל שיטה ולהחליט איזו מהן מתאימה לכם ביותר.